Undocumented  (2010 )

Reżyseria: Chris Peckover




        Piszę na świeżo póki emocje mi jeszcze nie opadły. Jak dla mnie film jest  pełen przemocy a wręcz okrucieństwa. Grupa amerykanów chce udokumentować nielegalną przeprawę meksykańskich emigrantów do Stanów Zjednocznych. Wraz a nimi przekraczają granicę nagrywając każdy etap ich podróży. Niestety po przekroczeniu granicy zostają porwani przez rasistowską grupę amerykańskich "patriotów". Marzenia i plany meksykańkich uciekinierów  zmienają się w walkę o życie, tak samo zresztą jak zespołu dokumentujacego ich  podróż. Najgorszym jest dla mnie psychiczne znęcanie się nad porwanymi choć nie brakuje tu również brutalnej, fizycznej przemocy. Nie spodziewałam się tak koszmarnych wydarzeń, tym bardziej , że nie ma opisu na filmwebie i niestety znalazłam tylko wersję anglojęzyczną a jestem uparta w poszukiwaniach.  Odnaleziony w sieci zwiastun nie zapowiada drasycznych scen więc wrażliwych uprzedzam. Dodam jeszcze że film  ma  klastrofobiczny, mroczny klimat, który dodatkowo czyni go przerażającym a jednocześnie jest bardzo realistyczny.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Stop- Loss

Ostatni król Szkocji